Vegetarianisme, un estil de vida

Hola a tots i totes, jo parlaré sobre el vegetarianisme, en aquest treball el que no vull és que penseu que esteu obligats a no menjar carn o que creieu que us estic dient que teniu la culpa  per menjar carn, ni de bon tros, cadascú té les seves pròpies decisions i es lliure de menjar el que vulgui, l’únic que vull és que sapigueu en què consisteix, que els animals tenen drets i que menjar carn és una de les principals causes de moltes malalties, us vull mostrar que sense ella per molt apetitosa que sigui podem viure igual i inclús molt millor, després d’això traieu les vostres pròpies conclusions.

Font imatge: http://colivre.coop.br/pub/Aurium/Vegetarianismo/goVegetarian.jpg

El vegetarianisme és el règim alimentari que té com a principi l’abstenció de carn i peix en la dieta diària i la seva base són els vegetals, cereals, llegums i fruites.

Dins la dieta vegetariana es classifiquen les persones segons els aliments que consumeixen, jo estaria dintre dels Ovo lacto vegetarianisme, ja que menjo ous, làctics i peix, no m’heu de jutjar per menjar peix se que és un ésser viu, igual que els altres animals tenen els seus drets però de moment no em deixen ser totalment vegetariana.
Els motius que els vegetarians addueixen per a justificar la seva dieta varien. Alguns s’abstenen d’ingerir carn per consideracions de salut, pel medi ambient, raons ètiques, així com aquells que ho fan sobre la base de motius d’índole religiosa. El meu motiu és el del dret a l’animal, si que és cert que els animals es mengen els uns als altres, però per això no és necessari fer sofrir a un animal pel nostre propi egoisme.

Font imatge: http://www.elblogalternativo.com/wp-content/uploads/2009/03/lisa-vegetariana.jpg

Un tema molt important dintre del vegetarianisme és la salut per això us explicaré les malalties que són causades per menjar carn i les quals són causades per no fer una bona dieta vegetaria.
Colesterol: Els constituents dels greixos són els àcids grassos. Aquests poden ser saturats, monoinsaturats, o poliinsaturats. Els greixos saturats augmenten el nivell de colesterol en la sang. El colesterol està present en els menjars. S’associen els nivells alts de colesterol en sang amb un risc més elevat de malalties cardíaques.
Leucèmia: és la superproducció de glòbuls blancs per a combatre la toxèmia sanguínia associada amb la crisi del metabolisme proteic. Van descobrir que quan es menja carn cuinada augmenta notablement els glòbuls blancs en el torrent sanguini. Estan allà per a combatre una condició infecciosa. A més, s’associa sempre amb una quantitat extremadament alta d’àcid úric en la sang. La influència de la dieta vegetariana es presenta en aquesta forma: els capil•lars es relaxen i els seus circumvolucions es redrecen. A més podem veure que aquesta forma d’alimentació causa cert descans de la secció perifèrica dels vasos sanguinis mentre que la dieta purament a base de carn sembla presentar una càrrega pesada.
Càncer: Es sacrifica i es vénen animals malalts. Sobretot, la carn no és un aliment saludable. La carn es produeix en el colon, produint deixalles tòxiques que acceleren el metabolisme i causen malalties degeneratives, conduint a la mort prematura. El Dr. John Berg de l’Institut Nacional del Càncer va informar en la Conferència de la Societat Americana del Càncer, que la ingestió de carn de bou, està relacionada amb l’alta incidència del càncer de colon i recte.
A part d’aquestes malalties hi ha moltes altres que encara que no siguin causants per la carn les augmenta com l’esquizofrènia… Una dieta vegetariana ajuda a prevenir malalties coronàries, cardiovasculars, càncer de colon, d’ovaris, fetge i pròstata entre uns altres, així com la osteoporosis. Ser vegetarià és molt complicat sobretot perquè si no t’informes bé dels aliments que substitueixen la carn pot causar anèmia i complex B, ferro, calci, proteïnes, entre uns altres.

Per a ser un bon vegetarià has de saber molt bé com substituir la carn i les seves vitamines per altres aliments que no procedeixin d’origen animal.

Grup 1: Cereals: Pasta, arròs, pa, blat, civada, sègol, quinoa, amarant, espelta, mill, etc.
Que compte com una ració de cereals? 1 rodanxa de pa, 1 ració = 1 bol de cereals a l’esmorzar, 1 ració = 1/2 bol de cereals cuinats: arròs, pasta, etc.
Grup 2: Verdures i Hortalisses: Espinacs, col, créixens, pebrots, tomàquets, bledes, patates, cebes, api, pastanagues, espàrrecs, cols, etc.
Que compte com una ració de verdures? 1/2 got (120 ml) de vegetals, 1 got (240 ml) d’amanida, 3/4 de got (180 ml) de suc.
Consumeix una àmplia varietat de vegetals. Inclou vegetals crus tots els dies. Els vegetals verds són bones fonts d’àcid fólic i calci.
Grup 3: Fruites i Fruits Secs: Taronges, pomes, plàtans, maduixes, kiwis, raïms, passes, etc.
Que compte com una ració de fruites? 1 1/2 poma, plàtan, taronja, pera, 1/2 got (120 ml) fruita, 3/4 got (180 ml) de suc, 1/4 got de fruits secs. Consumeix una àmplia varietat de fruita, incloent aquelles riques en vitamina C. Els cítrics, maduixes, kiwis, papaya, mànecs i moltes altres fruites són riques en vitamina C .
Grup 4: Aliments Rics en Calci: bròcoli, espinacs, llet de soja enriquida, tofu, margarines vegetals, etc.
Que compte com una ració d’aliments rics en calci? 1/2 got (120 ml) de llet de soia enriquida, 1/4 got (60 ml) de tofu enriquit, 1/2 got (120 ml) de suc de taronja enriquit, 1/4 got (60 ml) d’ametlles, 3 cullerades (45 ml) de mantega d’ametlla, 2 cullerades (30 ml) de sèsam, 1 got (240 ml) de vegetals verds rics en calci,1 got (240 ml) de llegums rics en calci, 1/4 got (60 ml) d’algues seques. Molts d’aquests aliments són comuns a altres grups . Inclou aliments rics en calci en cada menjar.
Grup 5: Llegums: cigrons, llentilles, soia, tofu, mongetes de diverses classes, pèsols, festucs, ametlles, cacauets, etc.
Que compte com una ració de llegums? 1 got (240 ml) de llegums cuits, 1/2 got (120 ml) de tofu, 1 hamburguesa vegetal, 3 cullerades (45 ml) de mantega d’avellanes, 1/4 got (60 ml) de nous i 2 gots (480 ml) de llet de soia. Per a obtenir el màxim benefici, consumeix una àmplia varietat d’aliments rics en proteïnes. Consumir vegetals o fruites rics en vitamina C, amb aquests aliments augmenta l’absorció del ferro. Les nous i llavors proveeixen vitamina I i minerals.
Grup 6: Altres essencials: oli d’oliva, lli, nous, cànula, productes enriquits amb B12 com cereals de desdejuni, llets vegetals, sucs, margarines vegetals, hamburgueses vegetals, etc. a més de suplements de B12
Per últim dir que ser vegetaria no significa que mengem sempre el mateix i han molt tipus d’aliments que tenim al mateix o millor sabor que la carn com: les hamburgueses i mandonguilles naturals, embotits, tofu, soja etc.

Espero que us així agradat el meu treball, si algú vol parlar-ne del tema o te dubtes estaré encantada de resoldre’ls. Gracies per la vostra atenció.

Aquí hos deixo unes webs molt interessants:

http://www.vegetarianismo.net/

http://www.mundovegetariano.com/

http://www.petaenespanol.com/feat/vsk/default.asp

http://www.conciencia-animal.cl/paginas/temas/temas.php?d=762

Advertisements

10 Respostes to “Vegetarianisme, un estil de vida”

  1. Meritxell Says:

    Bona feina Raquel.
    El servidor no deixa penjar algunes de les imatges que m’has passat, però crec que el treball no se’n resenteix.
    Només tinc una objecció al teu treball, no és cert que la dieta vegetariana sigui més sana que una dieta omnívora variada, equilibrada i assenyada. Ambdós tipus de dieta poden o no ser sans. Pel que fa a les malalties que menciones que s’originen per menjar carn, es refereixen més a males dietes, aquelles que no són equilibrades que al fet de menjar carn en si mateix.
    El fet fe menjar carn, va proporcionar més energia i proteïnes d’elevada qualitat als nostres avantpassats, fet que permeté una major desenvolupament cranial i, per tant, el desenvolupament de la intel·ligència.
    En tota dieta, l’equilibri i la varietat és la clau per a l’èxit i la salut.
    D’altra banda, s’han de mirar sempre amb esperit crític els estudis. Ja sabeu que en ciència no hi ha veritat absoluta i que tot s’ha de sotmetre a un rigorós debat i anàlisi. Un estudi en un sentit o un altre no és suficient per afirmar veritats absolutes.

  2. iiriss Says:

    Un treball molt interesant! però com ha dit la Meritxell, jo també crec que una dieta en la que inclogui carn no es meny sana que una que no en tingui.
    I estic d’acord amb tu ,Raquel, en el sentit de que si es fa una dieta vegetariana s’ha de fer correctament, però igualment, jo crec que per molt que hi hagin aliments que substituexi la carn, no crec que una dieta vegetariana aporti la mateixa energia que una amb carn…
    Res més a dir!
    adeu!

  3. Anna Says:

    Raquel hem sembla un treball al que hi has dedicat temps i es nota que el tema t’interessa molt. Crec que dónes unes opinions personals que estan bastant bé i ben argumentades. Encara que també penso que només menjant verdures, fruites i hortalisses, es a dir essent vegetarià, han de mancar algunes vitamines i cosses essencials que només tenen la carn o el peix. Per tot lo demés el post és molt bo i les dues fotografíes reflexen molt bé el que penses!

  4. Ariadna Cama Says:

    Que llarg, no? haha
    El comentari està molt treballat… es nota que coneixes el tema… però no estic d’acord amb el tema de no menjar carn.
    Cadascú fa el que vol amb la seva alimentació, però s’ha de menjar de tot per estar sà. Alguns aliments com els fruits secs porten proteïnes, però no són les mateixes proteïnes que s’adquireixen menjant carn.
    A més a més, és llei de vida que els animals es mengin els uns als altres, i si no fós perquè la nostra civilització ha avançat (depèn de com t’ho miris… haha) menjaríem altres animals de manera primitiva, salvatge.
    Nosaltres també som animals, i si els animals es mengen els uns als altres no sé perquè hem de ser diferents.

  5. Ariadna Cama Says:

    Lo siento Raquel! Ya sé que des de el principio dejas claro que no nos intentas manipular ni decir que no tenemos que comer carne.
    Només defensava la meva opinió, ja que jo crec que s’ha de menjar tot… però que respecto totalment que la teva posició ee! I em sembla molt bé que no vulguis menjar espècies animals, però això podria ser dolent pel teu cos…

  6. lauragallardo Says:

    Hola!
    M’ha agradat molt el teu treball Raquel, em sembla un treball molt interessant que obre portes a molts debats.
    Yo estic a favor de que hi hagi gent que vulgui portar una vida vegetariana, però també estic d’acord amb el que diu l’Ariadna que es veritat que els fruits secs porten proteïnes però clar no són les mateixes que hi són a la carn. Yo crec que és molt dràstic que es deixi de menjar qualsevol tipus de carn i peix, opino que una vegada al mes o així s’hauria de menjar-ne, per tal d’equilibrar millor el nostre organisme.
    Hi ha una cosa que no acabo d’estar d’acord, amb això que dius “…si que és cert que els animals es mengen els uns als altres, però per això no és necessari fer sofrir a un animal pel nostre propi egoisme.” Tots els éssers som egoístes, tots els animals caçen a altres animals, i el hervívors menjen plantes, i aquestes plantes estan vives també. Yo crec que ho millor és un punt entremig, una mica de tot.
    Però que pensi això no vol dir que no estigui a favor de que cadascú faci el que vulgui amb la seva alimentació 😉

  7. Raquel Says:

    Hola! gracies per comentar i donar les vostres opinions al meu post. Volia dir algunes opinions sobre els vostres comentaris dels quals no estic d’acord, si que la carn té moltes vitamines que sense elles no tindras les mateixes forçes però hi han molts aliments que les tenen, al que jo he opinat no em sembla cientific és la meva opinio i el treball anava sobre opinions no buscar per intenet res.
    Per altre banda s’he perfectament que és llei de vida que els animals és mengin uns als altres jo no he dit el contari ni he dit en cap moment que deixeu de menjar carn, jo he deixat de mejar carn per com maten als animals no perque els matin i per ultim Laura crec que has malinterpretat les meves paraules ja que jo em refereixo a la crueltat amb la qual maten als animals, per això dic que hi ha gent egoista perque no entenc com poden fer sufrir a un animal si el poden matar sense fer-li mal.

  8. lauragallardo Says:

    Si, he malinterpretat les teves paraules, les meves disculpes 🙂
    I gràcies per haver-m’ho aclarat ahir ^^

  9. joancarbonell Says:

    un gran post, fa uns dies, tenia una conversa amb un familiar, sobre els vegeterians, teniem punts de visions diferents, ell defensava el ser vegeterià, i en canvi jo defensava també el menjar carn, desprès d’una estona devatint els problemes que tu exposes, vam veure, que com bé diuen les meves companyes, no per menjar nomes fruita, verdura, ets millor o pitjor, sino que el consum de la carn també dona més energia que alumillor qualsevol altre cosa, per cadascú és llire de menjar el que vulgui, i no ens hem de descuidar que la dieta mediterrania també inclou la carn

  10. Hector Andreu Says:

    Estic molt d’acord amb el teu post, la teva inclinació respecte la dieta vegetariana. S’hauria de alimentar el cos amb tota mena de nutrients. Des de proteïnes, glúcids, lípids,etc. Discrepo la opinió de la Ariadna (amb tot el perdó), una dieta vegetariana no crec que afecti al organisme sempre i quan ingereixis tots els aliments necessàris. Es poden extreure els nutrients de qualsevol altre espècie vegetal que desitgis. Jo personalment, me informaria respecte a tots els aliments que ingereixes i havera quina quantitat de nutrients t’aporten. Combinar-los d’una manera equilibrada i sana, per tal d’aconseguir el major rendiment per al teu cos.
    Tot i que, jo no estic d’acord amb ser vegetarià, ho repecto.
    Ens veiem a classe!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: